“Uczeń powinien być aktywnym odkrywcą”. Narzędzia edukacyjne dla szkoły Asz-Szark
Przez trwającą ponad osiem lat wojnę w Syrii, co trzecia szkoła w Syrii nie funkcjonuje, zaś te, w których trwają zajęcia edukacyjne, nie dysponują odpowiednimi materiałami i narzędzami. Dlatego wsparcie funkcjonujących szkół jest niezwykle ważne, aby zapewnić syryjskim uczniom odpowiednią jakość edukacji.
Szkoła Asz-Szark funkcjonuje od lat 30. XX wieku. W trakcie wojny nie została zniszczona, jednak przyjęła uczniów z trzech innych placówek, mieszczących się w sąsiedniej dzielnicy Al-Midan. Te trzy szkoły musiały zamknąć swoje drzwi ze względu na niski poziom bezpieczeństwa i aktywne walki zbrojne w okolicy. Dyrekcja szkoły Asz-Szark – chcąc pomóc rodzinom, które znalazły się w najtrudniejszej sytuacji – zadecydowała, aby nie pobierać od nich czesnego. W związku z tym budżet placówki znacznie uszczuplał i zaczęło brakować środków na zainwestowanie w nowe sprzęty edukacyjne.
Aby przedmiot zainteresował ucznia, powinien go angażować. Konwencjonalne metody nauczania temu nie sprzyjają. Dzięki Caritas Polska, zakupiliśmy model anatomiczny wewnętrznych organów człowieka. Jestem przekonana, że moi uczniowie będą mogli sobie lepiej wyobrazić i zrozumieć funkcjonowanie naszych ciał. Osiągną lepsze wyniki. Interakcja wygrywa z teorią – twierdzi pani Carla, nauczycielka biologii.
Dzięki akcji “Szkoła Szkole”, uczniowie Asz-Szark będą mogli doświadczyć nauki w sposób bardziej efektywny i interaktywny. Oprócz modelu anatomicznego, za otrzymane darowizny dyrekcja zakupiła narzędzia audiowizualne i zabawki edukacyjne, dzięki ktorym uczeń może stać się aktywnym odkrywcą. Najmłodsi członkowie szkolnej wspólnoty otrzymali nowe gry i puzzle, a uczniowe w klasach pierwszych białe tablice, służące nauce pisania. Dwa rzutniki zaintasolowano w klasach.